pátek 28. února 2014

Moje věčné otázky aneb co mi nedá spát...

 


 Knížky jsem četla mockrát.
Filmy jsem z duše nesnášela a nechtěla na ně koukat, protože dle mého naprosto shazovaly celý ten úžasný imaginární svět, který dokáže vytvořit jen kniha.

S přibývající kvalitou dalších dílů se moje nechutenství zmenšovalo...A teď je mám ráda...Víceméně všechny, i ty první už mi vadí čím dál míň a ráda si je s nostalgií zkouknu...Asi zrají jako víno...

Je to už pěkně dávno, co jsem knihy četla...
Poslední pátky si nostalgicky dávám...

    A tak mi v hlavě opět začali kolovat věčné otázky, na které stále neznám odpověď a nedají mi spát. Některé jsou možná hloupé a jen dokazují moji špatnou paměť...Ale stejně!

Občas mě na ně přivede Kuba, který chudák někdy ve slabých chvílích rezignuje na ignoraci přítomnosti kouzelnického světa v naší domácnosti a sem tam se s mírným zapojením do děje zeptá se proč se jako nevyřeší onen neřešitelný problém nějákým jejich trapným kouzlem nebo proč toho Potra ti smrtijedi sakra zrovna teď konečně už nevodpráskli když ho měli přímo před nosem! No jo, o čem by pak bylo zbývajících 150 (v jeho očích) dílů, že zlato...(+ povýšený úšklebek)
Těžko mu vysvětlovat že ten přece patří pánovi zla...

    Jestli znáte odpověďi, prosím poučte mě, budu ušetřena bezesných nocí a připomínek, že je to celé nedomyšlená volovina.


1) Proč chce sakra Brumbál tak moc vymámit skrz Harryho Křiklanovu vzpomínku o malém Voldemortovi a viteálech když už jich stačil sám do té doby několik zničit, takže jejich existence je mu nadmíru jasná. Takže mu je ta vzpomínka naprosto zbytečná. Nebo k čemu jí má? Chce se ujistit? O čem??

2) Tohle mě obzvlášť vytáčí -  Když existuje něco jako Hermionin obraceč času, proč ho sakra Harry nepoužije k tomu, aby zabránil smrti svého milovaného strýčka, popřípadě dalších nepřeživších? Když to šlo u Klofana...

3) Když se ponoří loď v jezeře spolu s celou kruvalovskou posádkou, to se jako neudusí? To mají ssebou všichni po kapsách žaberníky?

4) Brumbál - takový kouzelník všech kouzelníků a neumí se Snapem vymyslet lepší řešení jejich problému než se dát prachsprostě jednoduše zabít? To je v kouzelnickém světě se všemi těmi vymoženostmi kouzel tak těžké simulovat vlastní smrt? Nebo ho prostě už nebavil život, odešel si na lepší místo a věděl že to Harry zmákne všecko sám?

5) Další vymoženost - tekuté štěstí alá Felix Felicis. Proč se nepřidává do jídla každý den? Stačí přece kapička a láv, pís end hepines v celém kouzelnickém světě nastanou...

6) Když se dá v kouzelnickém světě přemisťovat, proč se Harry jednoduše rychle nepřemístí ve chvílích kdy mu jde o kejhák?

7) Jak je možné, že když někdo spadne z několika desítek metrů při Famfrpálu z koštěte, tak to přežije?

8) Když se dá v kouzelnickém světě přeměnit "voda na víno" a skoro všecko vyčarovat, jaktože existují chudé rodiny jako ta Víslijovic?


Vlastně už mě nic dalšího momentálně nenapadá...Vzpomenu si vždycky na tisíc otázek, které mě pálí...A stejně rychle je i zapomínám...
Holt je ten kouzelnický svět tak složitý :)

Každopádně si užívejme potrovské pátky a famfrpálu zdar! ;)




3 komentáře:

  1. Ha, spřízněná Harry Potter duše!!! Jak já tu ságu miluju, poslouchám audioknížky nepřetžitě. Takže třeba na něco odpovím:

    1) Brumbál neví, kolik přesně viteálů Voldemort stvořil, ve vzpomínce se teprve dozvědí, že sedm;

    2) Všechny obraceče času byly v pátém díle zničeny při bitvě na ministerstvu;

    3) Kouzla:D

    4) Když Brumbál našel prsten-viteál, neodolal a protože měl prsten v sobě resurrection stone, chtěl ho použít předtím, než prsten zničil; viteál ale samozřejmě nesl kletbu, kterou Snape sice zvládl uzamknout v Brumbálově ruce, ale oba věděli, že mu zbývá maximálně rok; to řešení bylo nejlepší, protože dalo Snapeovi další rok Voldemortovy důvěry a Malfoyova duše zůstala neponičená, stejně jako Snapeova, protože Brumbál to bral jako milosrdenství vůči němu;

    5) Funguje to jako s trávou, párkrát si dáš a je to fajn, dej si každej den a bude z tebe blázen;

    6) V Bradavicích se přemisťovat nemůže, krom toho se zkoušky z přemisťování skládají až v šestém ročníku; a Harry je těžkej hrdina:-);

    7) Když se něco takového stalo, většinou Rowlingová uvádí, že buď ho zachytili spoluhráči, nebo Brumbál vyčaroval polštář ze vzduchu a tak;

    8) Jó, tohle tak vědět... Jídlo nejde vyčarovat z čirého vzduchu, ale ty ostatní věci jsou otázkou...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé, ty jsi skvělá :) Některé věci mi došlli hned když jsem viděla další díl v sobotu, třeba to s tím Brumbálem a tou rukou, jasný jak facka, jsem si pak říkala že jsem pěkný trumbelín co to ještě veřejně hlásá... A za zbytek tisíceredíky, je to prostě vytříbená sága, žádná nepromyšlená slátanina, že jo :) Musím se těmi novými poznatky pochlubit Kubovi!! :o)

      Vymazat
  2. https://www.vinted.cz/forum/off-topic/714918-nejvetsi-zahada-sveta-harryho-pottera

    OdpovědětVymazat

Děkuju za každý Váš komentář ♥