středa 4. června 2014

Čas pivoněk



   Konečně jsou zase po roce tady. Pivoňky!

Jak moc je mám ráda už jsem psala...no několikrát. A proč je tak miluju?

Protože jsou neskonale krásné, protože omamně voní, protože jsou tak křehké a pomíjivé, protože mi připomínají dětství.

Sice bych si moc přála, aby rostly celý rok, ale vím že už by to nebylo ono a že by přišly o své kouzlo okamžiku, který je dělá tak výjimečnými.

A tak na ně každý rok trpělivě čekám, abych se jim pak mohla na těch pár krásných chvil obdivovat.


I když bydlíme u lesa a máme tady tudíž místa habaděj, pořád jsem nedostala odvahu si ten svůj keř zasadit. Bojím se, že jsem tak špatný zahradník, že by mi umřely i pivoňky. A to jediné, to bych opravdu nepřežila! :o)

Loni mi byla tahle kytice krásných domácích pivoněk přímo ze zahrádky darována. Můžete je vidět ještě v našem starém obýváčku a můžete vidět, jak jsou krásně růžové. A můžu Vám říct, že byly úplně stejně nádherně voňavé....





Letos jsem si pivoňky koupila. I když jsou oproti těm zahrádkovým odolnější (ve váze už je mám skoro týden a ještě pořád ani úplně nevykvetly ), nemají tak sytou růžovou barvu a už vůbec nemají tak krásnou vůni! Jako u většiny jiných věcí, i tady se mi osvědčilo, že domácí je prostě domácí.

Takže je to jasné, budu je muset začít pěstovat. A tak se chystám kousek keře adoptovat, hned jak odkvetou...
A prosím samotného pána Boha ať stojí při mě a hlavně při těch chudinkách voňavých...


   Po celý zbytek roku, když nemůžu vdechovat jejich vůni přímo z živých květů, dělají mi radost alespoň v podobě kosmetických radostí z Loccitaine. Pivoňkový parfém nebo pivoňková toaletka už patří ke stálicím v mojí koupelně. Většinou si je kupuju na střídačku. Toaletka mi voní mnohem krásněji, její vůně je opravdu opravdová :) Parfémová vůně je jiná, méně pivoňkově identická, ale déletrvající.

Avšak vůně pivoněk je obecně velmi, velmi jemnou a tudíž pomíjivou. (pokud náhodou víte o nějaké co ne, sem s ní! :)  Stejně jako opravdové pivoňky...


A tak sebou alespoň nosívám tenhle malý pivoňkový kelímek s tuhým parfémem. 
Bývám totiž děsně nešikovná a skleněnou lahvičku bych dřív či později rozflákala (znám se). Taky už se mi to jednou povedlo a lahvička nemusela se mnou z koupelny ani nikam cestovat...Šikula, šikula jsem !

A protože kdo dává, většinou taky dostává, dostalo se nakonec i mě odpovědi na mé jasné vyznání - Miluju Vás, pivoňky ♥


Pac a pusu z lesa ♥

4 komentáře:

  1. Úplně chápu Tvou pivoňkovou posedlost ;o). Já mám totiž podobný vztah k jiřinám a liliím. Nevím kde se to ve mě vzalo, celkově nejsem úplně kytkový typ, ale tyhle dva druhy mi učarovaly.. Každopádně pivoňkové voňky příště musím očichat, určitě jsou kouzelné ;o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou kouzelné, ale samozřejmě záleží jaké vůně máš ráda, já jsem "pivoňkový úchyl", takže značně neobjektivní v tomhle směru :o)

      Vymazat
  2. Já miluju kytky jako takové, ale letos jsem dostala taky pivoňky a jsou úžasné, takže Tvou ódu na pivoňky chápu, nemohla jsem se jich nabažit, rozkvetly mi ve váze dokonce i poupata, s foťákem jsem na ně pořád mířila - dost konkurují mým oblíbeným růžím teda !-)..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růže mám taky moc ráda, ale pivoňky prostě vedou, nemají trny a voní mi ještě o fous líp i když vůně růží je taky úžasná ♥ Já když sem si je letos kupovala v květinářství, tak mi vždycky prodali taky jen ještě úúúplně zavřené poupata a taky jsem nevěřila že vykvetou a pokaždé vykvetly ! :)

      Vymazat

Děkuju za každý Váš komentář ♥