neděle 14. prosince 2014

Vánoční ozdoby z domácích surovin No.2


Jdu s tím trošku pozdě, já vím. Ale pokud máte neukojeného tvořivého ducha nebo Váš domov pořád nedýchá dostatečnou vánoční atmosférou, do poslední adventní neděle tyhle díájka stále stihnete. Jsou totiž vážně nenáročné a rychlé!

Loni jsem si vyráběla vánoční dekorace, které jste mohli vidět tady. Věnec i hvězdičky už visí. Já si však díky mamčině školní vánoční dílně vyrobila i letos další věnec a to na dveře, jelikož ten popcornový věnec se ven dát prostě bohužel nedá.

Jsem fakt nadšená systém a jednoduchostí výrobou tohoto věnce. 
Na tomhle věnci je super, že využijete staré látky, co Vám leží doma. Nebo třeba oblečení, které stejně nenosíte. Třeba staré tričko nebo košili. Kusy látky zkrátka doma určitě najdete a tak na věnec vlastně nemusíte nic kupovat. Jen ten korpus který Vás vyjde tak na 10,- kč, možná i míň.

Vánoční látkový věnec

Potřebujete:

- polystyrénový korpus
- jakoukoliv látku
- jehlici nebo jiné "zapichovátko" (třeba špejli)
- ozdoby podle Vaší fantazie

Postup:
Nastříhejte si látku na malé čtverečky (velké asi tak 5-10 cm) a pak už jen zapichujte jehlicí do korpusu. Jde to hrozně snadno a látka skutečně drží na místě. Je to vlastně geniální. Původně jsem si myslela, že se látka musí nějakým způsobem přilepit nebo přišpendlit, nebo že bude nakonec korpus tak rozpíchaný že to nebude držet ale fakt ne! Zapíchejte látku do korpusu pokud možno hustě a i z bočních stran. Věnec tak bude krásný z každého úhlu.

Pokud chcete vidět jak dopadly další věnce z naší školní dílničky, kuk sem. 
Zvládne to vážně každý, malé dítě i nešikovný dospělý :)


A pak už jen zdobte!
Já použila "skotskou" stužku, sušené pomeranče a nakonec i kupovaný vánoční řetěz.


Tradá...


A tady už na dveřích.,.


I když mám raději na našich vchodových dveřích přírodní věnce, které tak nějak ladí s okolním lesem, jsem spokojená. Změna je život a věnec naštěstí nepůsobí příliš uměle.

Druhým DIY projektem, se kterým jsem dost otálela a kvůli kterému přícházím s článkem až teď, je tenhle perníčkový řetěz.
No jo, nepovedl se úplně tak jak jsem chtěla. Vlastně jsem při jeho výrobě měla chuť celý ho zahodit a nechat tenhle projekt až na příští Vánoce. Nakonec jsem to nevzdala a dokončila. Dá se, i když musím říct že jsem si ho představovala úplně jinak :)

Perníčkový řetěz

Potřebujete:
- upečené perníčky s dírkama
- sůl nebo cukr velkých krystalků a lepidlo (pokud se Vám nechce zdobit stejně jako mě)
- stužku
- další ozdoby podle vlastní fantazie

Udělat si ozdobný řetěz z perníčků je bezva nápad pokud perníčky každoročně pravidelně pečete. Pak stačí do pár vybraných perníčků udělat před vložením do trouby dírky na stužku (třeba pomocí brčka) a jen protáhnout stužku a zavěsit. Další dolaďování už je opět na Vás. Příští rok chci sehnat Perníčka-pajduláčka a vytvořit věnec z něj.
Jak už jsem psala, letos jsem perníčky prostě nezdobila. Když jsem ale řetěz začala vytvářet, zdál se mi moc hnědý a chyběla mu trocha té bílé kontrastní barvy. Pro podobné fiškulíny jako jsem já, mám jednoduchý a rychlý tip. Natřete perníčky lepidlem a posypte krystalkami cukru nebo soli. Nechte zaschnout a je hotovo. Tyhle perníčky ovšem nedoporučuju jíst, ale to je Vám asi jasný ;)




Tak co, vyrobíte si letos ještě něco nebo jste tak lapeni v předvánočním shonu že Vám na podobné nesmysly nezbývá čas? :)

Pac ♥

5 komentářů:

  1. Strašně se mi jako ozdoby líbí sušené pomeranče!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo a ty mají ještě jednu výhodu- krásně voní! :)

      Vymazat
  2. Toto je tak krásny, úprimný a čistý blog!! Odkedy som ho nedávno objavila, každý deň keď mám čas si sadnem a čítam si ho celý od začiatku a strašne vo mne vzbudzuje takú chuť žiť a tvoriť a tešiť sa a samé euforické pocity :D je proste taký milý lesný taký ako príroda je sama a máš skvelé nápady. Aj je cítiť že sama si úžasný človek. Veľmi som rada, že sú takéto výnimočné blogy a prosím - len píš ďalej! :) (stávam sa závislá :D)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 600. komentář na blogu nemohl být krásnější. Díky moc! (až se z toho červenám:)

      Vymazat

Děkuju za každý Váš komentář ♥